Incorporem el llibre “Aphthonii sophistae progymnasmata, Rodolfo Agricola Phrisio interprete”, d’Aftoni d’Antioquia

aphthonii-sophistae

us informem que la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona acaba d’incorporar al seu fons de Reserva un exemplar de l’obra Aphthonii sophistae progymnasmata, Rodolfo Agricola Phrisio interprete, del retòric clàssic grec Aftoni d’Antioquia, impresa a Barcelona per Carles Amorós el 1546.

La peculiaritat d’aquest exemplar és que es tracta d’una edició única, desconeguda i fins ara no ressenyada. Per exemple, al Palau apareixen ressenyades les següents edicions: Salamanca, 1550 i 1556; Saragossa, s. XVI; una reimpressió a Barcelona el 1558, feta per Francesc Escobar; i finalment una edició força posterior, del 1777 a Madrid (Palau, 13803, 13804, 13805, 13806). Existeix també una edició a Paris del 1545, i disponible a Google Books.

Sens dubte es tracta d’una important adquisició per a la Biblioteca, i que serveix per anar completant la història de la impressió a la ciutat de Barcelona durant el segle XVI, amb una obra de la qual no es tenia constància.