«Bíblia, dones i teologia», una exposició sobre Hipòlita de Jesús Rocabertí i Soler

«Bíblia, dones i teologia» és un projecte de la BPEB. Pretén visibilitzar la interrelació positiva entre diverses disciplines, com son: la teologia, l’exegesi crítica, la història general i eclesial, i les hermenèutiques contemporànies.

Amb motiu de la diada de la dona treballadora, instituïda per l’Assemblea de l’ONU l’any 1975, la nostra Biblioteca vol presentar una figura femenina, molt vinculada a la ciutat de Barcelona, i que té una virtut que la fa excepcional: és un punt de trobada multidisciplinar. Ens referim a Hipòlita de Jesús Rocabertí i Soler, OP (1551-1624).

Membre d’una família destacada a la Corona d’Aragó, va ingressar en l’Orde dominicana, al monestir de la Mare de Déu dels Àngels i Peu de la Creu (1562) —les successores del qual es troben al Monestir de Sant Domènec, a Sant Cugat del Vallès—. Va desenvolupar una gran activitat com a escriptora espiritual, tenint un gran ressò en la ciutat de Barcelona. D’ella tenim alguns exemplars, custodiats a la nostra Biblioteca.

Per aquest motiu, volem presentar una dona cristiana, religiosa, escriptora, activa i contemplativa com a exemple que és possible conjugar diverses disciplines i diversos àmbits del pensament, al servei de Déu, de la cerca de la Veritat i del desenvolupament dels homes i les dones de tots els temps.

L’exposició es pot veure a la Sala de Lectura de la BPEB del 4 al 29 de març de 2019.