Presentació a les Jornades sobre Elias Rogent: “Les biblioteques a la Barcelona a principis del segle XX: l’exemple de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari”

imatgepresentacioweb

us informem que la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona ha participat de forma activa en les jornades sobre Elias Rogent que van tenir lloc els passats dies 6 i 7 de juny de 2017. concretament, l’equip de la BPEB va preparar la presentació “Les biblioteques a la Barcelona a principis del segle XX: l’exemple de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari”, el resum de la qual és aquest:

A partir de la construcció i la posada en funcionament del nou edifici del Seminari Conciliar de Barcelona l’any 1882, es fa una visió panoràmica de les biblioteques amb accés públic i obert existents a la ciutat de Barcelona durant el primer terç del segle XX, i que serveix al mateix temps per a posar en valor la tasca desenvolupada des del Seminari. En primer lloc es fa una breu presentació de l’edifici del Seminari, centrant-se en la ubicació original de la Biblioteca sobre plànol, per després passar a parlar pròpiament de la Biblioteca i del seu procés de reobertura 15 anys més tard, després que les caixes amb tots els llibres romanguessin als soterranis de l’edifici. Finalment, es vol posar en context la Biblioteca amb les altres biblioteques de la ciutat, per tal de deixar-ne constància sobre la seva especial importància i significació. Com a conclusió, ja des dels seus mateixos origens, se n’extreu el paper de difusió de la cultura oberta a tothom que sempre ha volgut tenir la Biblioteca, tot i el seu caracter privat.

Properament, aquesta presentació es convertirà en format text, i formarà part de les actes de les jornades, que es publicaran properament.