La Biblioteca amplia la seva col·lecció d’incunables amb un exemplar del “Sermones Discipuli de tempore et de sanctis” de Johann Herolt de 1486

us informem que la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona amplia la seva col·lecció d’incunables, fins arribar al número 94. Aquesta nova obra que incorporem al nostre catàleg és un Sermones Discipuli de tempore et de sanctis, de Johann Herolt, impresa a Lió per Nikolaus Philippi el 1486. Té 888 pàgines i està en 4º.

Inc94-3 Inc94-1 Inc94-2

Segons el CCUC, a tota Catalunya fins ara només hi havia un exemplar més a la Biblioteca del Centre de Lectura de Reus. Ara ja hi ha dues biblioteques on es pot consultar aquest incunable. No obstant, el nostre exemplar té algunes peculiaritats que no té el del Centre de Lectura. En l’exemplar custodiat per la BPEB hi podem trobar inicials i caplletres en vermell, i a més en l’inici del Sermó I i en l’Exemple de [ ] A, hi podem trobar caplletres ornamentades.

L’exemplar que custodial el Centre de Lectura de Reus es pot consultar a la Memòria Digital de Catalunya en la seva col·lecció d’incunables.