La Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona presenta EBookCentral, la seva plataforma de llibres digitals

Els usuaris amb carnet de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona tenen accés a la plataforma d’ebooks EBookCentral, proporcionada per l’empresa ProQuest. És la plataforma que s’ha triat des de la Biblioteca per a incorporar al seu fons i oferir als seus usuaris la possibilitat de disposar de llibres electrònics, que serveixin també per a la seva recerca, i complementin i millorin les seves necessitats informatives.

Actualment, la Biblioteca ofereix als seus usuaris 31 ebooks en propietat, i en accés simultani d’una sola persona a la vegada. Aquests 31 títols es poden consultar de manera permanent. A més, la plataforma també ofereix accés a més de 110.000 títols de llibres sobre teologia, filosofia, Bíblia i altres matèries presents a la Biblioteca. En aquest cas, la consulta és limitada a unes poques opcions, i al cap d’uns minuts apareix un avís per a demanar la compra al personal de la Biblioteca.

Per a donar-se d’alta a la plataforma cal ser usuari amb carnet de la Biblioteca. Cal venir presencialment a la Biblioteca, i demanar-ho al personal del taulell. Un cop donat d’alta a la plataforma, es podrà accedir a la mateixa des de qualsevol lloc amb accés a internet, doncs l’accés és per usuari/contrassenya.