Disponible als ordinadors de la Biblioteca el programa Bible Parser 2015 d’anàlisi i estudi de la Bíblia

bibleparser

us informem que als 3 ordinadors de la Sala d’Ordinadors de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari Conciliar de Barcelona s’ha instal·lat el programa Bible Parser 2015. Dissenyat i conçebut per Didier Fontaine, Bible Parser 2015 és un programa per a l’exegesi de la Bíblia, tot posant a disposició de tots els públics la riquesa dels idiomes originals de la Bíblia, tant per a principiants com per a experts. Bible Parser 2015 està equipat amb eines avançades: anàlisi morfològica i de coherència, aparell crític, gràfics i estadístics, atles, diccionaris d’idiomes i enciclopèdies de referència, etc. A més, proporciona accés a un gran nombre de versions en francès, grec, hebreu, llatí, anglès i molts altres idiomes (copte, siríac, alemany, espanyol, italià, xinès, rus). També hi trobem, com no podia ser d’altra manera, les corresponents versions en castellà i català. Disposa d’intuïtius panells que serveixen per estudiar en detall una exegesi i dels comentaris comentaris. També permet la realització de consultes complexes mitjançant la combinació d’operadors booleans, derivats, sinònims, camps semàntics o expressions regulars.

Sens dubte es tracta d’una potent eina per a l’anàlisi i l’estudi de la Bíblia i que sens dubte serà de gran ajuda tant a professors com alumnes, i tothom qui estigui interessat en la Bíblia.