El COBDC organitza dues visites a la Biblioteca per als propers 22 i 24 de febrer

us informem que els propers dies 22 i 24 de febrer d’enguany, el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya realitzarà dues visites professionals a la Biblioteca del Seminari.

Segons podem llegir a la web del Col·legi:

La Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona (BPEB) és la biblioteca pública més antiga de la ciutat (1775). És una entitat dependent de Seminari Conciliar de Barcelona, gestionada per una Junta formada pels representants del mateix Seminari, la Facultat de Teologia de Catalunya, la Facultat de Filosofia de Catalunya (Universitat Ramon Llull) i l’Institut Superior de Ciències Religioses de Barcelona. La BPEB és considerada com una de les biblioteques patrimonials més importants de Barcelona.

Durant la mateixa, podrem gaudir de la visita i explicació del seu fons bibliogràfic format per més de 350.000 volums especialitzats en ciències eclesiàstiques, filosofia i humanitats, on podrem veure alguns dels seus incunables, dels seus volums manuscrits o part de l’hemeroteca de la “Gazeta de Barcelona” de 1783. A més, podrem fruir de la història del seu edifici i instal·lacions, i conèixer profundament l’organització d’aquesta biblioteca.

Per tal de facilitar la visita, hem programat dues dates:

Primera Visita Torn de Tarda
Data: Dilluns, 22 de febrer a les 16 hores
Lloc: Biblioteca Pública Episcopal.
Durada prevista de la visita: 120 minuts
Places limitades. Cal inscripció prèvia omplint el formulari. Els inscrits rebreu un mail de confirmació.

Segona Visita Torn de Matí
Data: Dimecres, 24 de febrer a les 10 hores
Lloc: Biblioteca Pública Episcopal.
Durada prevista de la visita: 120 minuts

Les visites tenen una durada de 2 hores. Evidentment, tindrem especial cura en què aquestes visites interfereixin el mínim possible en el funcionament normal de la Biblioteca, i en les necessitats de silenci i concentració dels usuaris.