Ahir va tenir lloc l’acte d’inauguració oficial de la reforma dels dipòsits de llibres de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona

Inauguració dels Dipòsits

Enllaç a l’àlbum amb totes les fotografies: https://www.flickr.com/photos/bibliotecaepiscopalbcn/albums/72157665787615745

Ahir dimecres 16 de març va tenir lloc l’acte d’inauguració oficial de la reforma dels dipòsits de llibres de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona. A l’acte hi van assistir un gran nombre de persones, i va estar presidit per l’arquebisbe emèrit de Barcelona, el Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach. Amb aquesta reforma, la biblioteca pública més antiga de Barcelona (inaugurada el 1775), ha dotat els seus dipòsits d’emmagatzematge de llibres amb unes instal·lacions més modernes i segures per conservar i mantenir tot tipus de documentació en les millors condicions possibles, i a més estan totalment adaptades a les normatives de seguretat més actuals: per exemple, s’ha instal·lat un sistema contra incendis per gas inert que evita malmetre els llibres amb aigua.

Ha presidit l’acte el Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach, arquebisbe emèrit de Barcelona

L’arquebisbe emèrit de Barcelona, el Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach, ha realitzat un breu parlament inaugural; juntament amb l’historiador, arxiver i escriptor Mossèn Josep Maria Martí i Bonet; el rector del Seminari Conciliar de Barcelona, Mossèn Josep Maria Turull i l’ex-alcalde de Barcelona, Xavier Trias. En primer lloc, Mossèn Martí i Bonet ha fet un breu recorregut per la història de la biblioteca més antiga de Barcelona, comentant anècdotes curioses i detallant algunes de les actuacions tècniques més rellevants. En segon lloc, Mossèn Josep Maria Turull ha detallat les reformes que s’havien realitzat per dotar aquests dipòsits de les instal·lacions de conservació i seguretat més actuals, però mantenint l’encant arquitectònic de l’edifici (cal recordar que el Seminari és un edifici catalogat, obra de l’arquitecte Elies Rogent). Posteriorment, el Sr. Cardenal va adreçar unes paraules remarcant la importància de la Biblioteca, i va fer l’acte d’entrega del seu fons bibliogràfic personal, que es catalogarà i passarà a formar part del fons de la Biblioteca. Finalment, el Sr. Xavier Trias, alcalde de Barcelona en el moment de subvencionar i aprovar el projecte per part de l’ajuntament de la Ciutat Comtal, ha destacat que això ha estat possible gràcies a la feina de tot un equip de persones. A més, va destacar l’exemple de totes les biblioteques de la ciutat com a un cas d’èxit rotund i ben visible.

Tots quatre han tingut unes paraules d’agraïment per a totes les persones que han fet possible aquestes reformes i, molt especialment, al personal de la biblioteca que aquests darrers mesos han treballat doblement (mantenint el servei habitual de la biblioteca i realitzant totes les tasques necessàries de classificació i col·locació de tot el fons documental als nous dipòsits).

Benedicció de les noves sales i visita dels nous espais oberts de la biblioteca del Seminari

Un cop acabats els parlaments, l’arquebisbe emèrit de Barcelona, Sr. Cardenal Lluís Martínez Sistach ha procedit a beneir les sales. Finalment, les persones assistents a l’acte han pogut visitar lliurement les impressionants instal·lacions.