El proper dimecres 23 d’octubre de 2024, a les 12.10h, a l’Aula Magna del Seminari Conciliar de Barcelona, i dins la programació de les 4es Hores de l’Ateneu Sant Pacià, tindrà lloc la xerrada “Las bibliotecas públicas de la Ilustración al Romanticismo: contexto cultural de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona (ss. XVIII-XIX)”, a càrrec del professor Pedro Rueda.

Catedràtic d’universitat i coordinador del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials. Ha estat Investigador Principal en tres projectes competitius de recerca i desenvolupament del Govern d’Espanya, i actualment amb el professor Lluís Agustí coordina el projecte “Interferencias culturales: políticas editoriales y circulación del libro en el atlántico hispánico (1492-1834)”, ha sigut coordinador de l’equip de la Universitat de Barcelona del projecte europeu Erasmus + CODICIS en el que han participat sis universitats llatinoamericanes i dues europees. I és investigador en el grup consolidat “Estudis d’Història Cultural” de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva monografia més recent és Libros y bibliotecas en Puebla de los Ángeles: circulación atlántica y consumo de impresos (siglos XVI-XVII) (2023), i conta amb 36 articles científics i 44 capítols de llibres.

Aquesta xerrada forma part dels actes de celebració dels 250 anys d’existència de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona. L’acte és d’assistència lliure, però us demanem que envieu un correu electrònic a info@bibliotecaepiscopalbcn.org confirmant la vostra assistència.

Us hi esperem!