Ha finalitzat la catalogació de part del fons de la biblioteca personal que Daniel Giralt-Miracle havia donat a la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari Conciliar de Barcelona

Daniel Giralt-Miracle (Foto: Wikipedia, consulta 19 de desembre de 2016)

us informem que després de 6 mesos de treballs, el passat mes de desembre es va completar la catalogació de part de la biblioteca personal de Daniel Giralt-Miracle, en concret la dels àmbits de Filosofia, Teologia, Espiritualitat, Teoria de l’Art i Idees estètiques. Giralt-Miracle és un prestigiós i reconegut crític i historiador de l’art, segurament un dels més importants de l’últim terç del segle XX i de l’actualitat. Comença la seva carrera professional el 1966, i entre altres dades destacades cal dir que és membre del Consell de Cultura de Barcelona des del 2011 i va rebre la Creu de Sant Jordi el 2013. També fou comissari general dels Anys Internacionals Gaudí Barcelona (2002) i Dalí (2004).

Es tracta d’un fons eminentment modern, format per més de 1.000 volums, en què hi destaquen dues temàtiques principals: d’una banda, hi ha un seguit de publicacions evangèliques i protestants, edicions originals dels anys 40 als 70 dels segle XX, moltes d’elles escrites en alemany i també moltes d’Amèrica Llatina, publicades per les editorials La Aurora (Buenos Aires) i Casa Unida de Publicaciones (de Mèxic DF). I de l’altra, cal remarcar els llibres sobre art, teoria de l’art i estética, aquests més moderns. Val a dir també que dins d’aquesta donació hi ha alguns exemplars històrics, com per exemple llibres publicats per l’Editorial Daniel Jorro a principis del segle XX, o per la Librería Nacional y Extranjera de Madrid, a finals del segle XIX; tots ells de temàtica teològica i religiosa.

Aquest fons no està diferenciat de forma concreta dins la Biblioteca. S’ha integrat dins del fons general, i l’única manera de saber que es tracta d’aquesta donació és gràcies a una nota pública a cada exemplar que especifica la seva procedència.

El fons del Daniel Giralt-Miracle és la segona donació important que va rebre la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari Conciliar de Barcelona durant el 2016, després que el passat mes d’abril es completés la catalogació del fons del Cardenal i Arquebisbe emèrit de Barcelona Lluís Martínez Sistach.