Llibres d’art a la BPEB: catàlegs d’exposicions de la Fundació Vila Casas

Tot i que la temàtica principal i el gruix del fons de la Biblioteca Episcopal del Seminari de Barcelona és sobre teologia i filosofia (i disciplines afins), també comença a ser important la col·lecció sobre art que acollim a la Biblioteca. Cal recordar que la Biblioteca també dóna servei a la Facultat Antoni Gaudí d’Historia, Arqueologia i Arts Cristianes.

Tot i que no es tracta d’art religiós o cristià, en aquest article volem destacar l’incorporació d’una extensa col·lecció de 122 catàlegs d’exposicions provinents d’una donació de la Fundació Vila Casas. Són catàlegs d’art contemporani, on hi podem trobar artistes com Agustí Centelles, Antoni Pitxot, Modest Cuixart, Joan Brossa, Julio Vaquero, Mayte Vieta, Pedro Madueño o Josep Guinovart, entre d’altres.

La Fundació Vila Casas és una entitat pivada creada l’any 1986. Un dels seus objectius principals és la promoció de l’art català. Té seus a Barcelona, Palafrugell i Torroella de Montgrí.

Tots aquests llibres ja estàn disponibles a la Biblioteca. Esperem que aquesta informació sigui del vostre interès.

Fonts: