societatisiesu

Tenim una nova incorporació de Patrimoni Bibliogràfic al fons de la Biblioteca. Es tracta de l’obra Bibliothecae scriptorum Societatis Jesu supplementa, de Ramon Deodat Caballero i d’Urbina (1740-1830). És una obra en dos volums, de la qual la Biblioteca disposa del Supplementum primum. Escrita en llatí, es va publicar a Roma per l’impressor Franciscum Bourliè entre 1814 i 1816. És també suplement de l’obra Biblioteca scriptorum Societatis Jesu, de Pedro de Rivadeneira.

A més del seu valor patrimonial, l’exemplar del que disposem té una dedicatòria manuscrita de l’autor. El llibre és, per una banda, un catàleg bibliogràfic de llibres de la Biblioteca dels Jesuïtes; i de l’altra, conté un recull de biografies de membres de la companyia.

Segons l’Enciclopèdia Catalana, Ramon Deodat Caballero i d’Urbina nasqué a Palma el 1740 (tot i que la seva família era originària d’Extremadura). Amb només 12 anys, el 1752, va ingressar a la Companyia de Jesús de Toledo. En va formar part fins el 1767, quan el van expulsar de l’orde. Llavors s’establí a Roma, on va publicar la major part de la seva obra, i on morí l’any 1829.

Fonts: